Utkast: Maj 17, 2011

raderar vänner på rullande band, utan eftertanke. de försvinner ur mitt liv med ett klick. det känns bra, raderar en. det känns fint. raderar två. det känns bättre. raderar tio. tio blir till 20. och tio därtill. 

vi förefaller att förfalla. förfallet förefaller förträffligt. det träffar rakt i hjärtat. träffen träffar som en seriekrock. vi krokar arm och krökar på fredagkvällarna. kvällarna är bara barn. barnet blir natt. natten blir tre. trotsålder. trots vår trotsiga ålder spatserar vi stockholms gator. stockholms gator är farliga. vi gör stockholms gator farligare. vi spatserar till jerusalem. en helig plats med blommigt kakel. fylld med frityrångor och hommous. in i microvågsugnen. där snart alla näringsämnen blir till luft. 29 kronor fattigare för näringsfattig micromat. teorier kring konspirationer. jerusalem har avtal med stockholms lokaltrafik. bra för dem. dumt att hoppa av en station för tidigt. då får man spatsera hem på farligt kalla stockholmsgator på tom mage. men vi blev aldrig 29 kronor fattigare. vaknar upp med obehag. en påse meloner. 15 pantade burkar. Hej, nu går jag.


Kommentarer
Postat av: Daniela

Shit min vän hur kan du få en fredagskväll att låta så djup. jag är fascinerad!

puss

2011-05-23 @ 21:44:49
URL: http://owlrey.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0